Zařizovala jsem si byt a s tím souvisí i vybavení ložnice. V obchodě jsem našla velké množství postelí a matrací. no nebylo jednoduché si vybrat z tak rozmanité nabídky. Nakonec mne zaujaly americké boxspring postele.

Americké boxspring postele jsou postele hotelového typu, jsou mnohem vyšší oproti klasickým postelím a dopřát si můžu skutečně luxusní spánek. Vysoká matrace s chráničem s vyvýšenou spací polohou nabídne pohodlné spaní. Tyto postele jsou oblíbené v USA, Skandinávii i ve Velké Británii.

Výhodou této postele je opravdu bohatá nabídka barev a vzorů, díky tomu jsem si mohla sladit svou ložnici podle svého vkusu. Rovněž jsem si mohla vybrat typ matrace, který mi nejvíce vyhovoval. Postel umožní libovolný výběr nožiček a tak vynikne i ve výšce několik centimetrů od podlahy, ale našla jsem i modely, které se pokládají přímo na podlahu. Díky tomu se pod postel nedostane prach, který je rájem pro roztoče a jiné nežádoucí mikroby a bakterie.

Nezbytnou součástí ložnice je i textil, tedy povlečení, závěsy a přehoz. Kvalitní ložní prádlo a povlečení jsem si vybírala na internetu, nechtělo se mi obíhat jednotlivé obchody. Já téměř polovinu života strávím v posteli, chci proto pro sebe to nejlepší. Při výběru dává hodně lidí na to, jak povlečení a prostěradlo vypadají, ale mě to určitě nestačí.

Jak jsem vybírala ložní prádlo do ložnice

Módní trendy mi velí, abych vybírala vzor a barvu, které budou ladit s interiérem ložnice.  Třeba citronově žlutá je barvou, která se hodí k různým odstínům jako jsou modrá, fialová, zelená a především šedá a bílá. Kdysi bych se musela spokojit se lněným jednobarevným povlečením, dnes naštěstí nemusím.

Při výběru ložního prádla jsem se řídila několika pravidly:

  • do moderního interiéru jsem vybírala jednoduché vzory, čisté linie. Nenakupuji zpravidla jen jeden kus povlečení a tak  jsem sáhla také po modelu s geometrickými tvary. Kdybych měla ložnici  v selském stylu, sáhla bych po drobných kvítcích či puntících a proužcích.
  • barva povlečení koresponduje s rámem mé americké boxspring postele a sladila jsem s ním i polštářky.
  • na zakrytí postele jsem místo přehozu zvolila velkou deku. Její výhodou je, že když si čtu, snadno se do ní zabalím.

Materiály

Mám ráda kvalitu a proto jsem podle toho vybírala i materiál. Na trhu jsem objevila tyto materiály:

Bavlna – saje, je hřejivá a měkká. Její nevýhodou je mačkavost a já nerada žehlím. Našla jsem i speciální mercerovanou bavlnu, která je obohacená o lesk a je pevnější.

Flanel – velmi jemný materiál, který je ideální na zimu, protože dokonale hřeje a výborně saje. Správná gramáž je 125g/m2, rovněž je ho potřeba žehlit.

Mikrovlákno – kvalitní ložní prádlo a povlečení je tvořeno z 90 % mikrovlákna a viskózy. Výhodou je pevnost a snadná údržba. Povlečení z mikrovlákna byl jeden z mých favoritů.

Krep – má velmi snadnou údržbu, ale hned jsem jej zamítla, protože tento materiál mi není příjemný.

Satén – je jemný na dotek, velmi pružný a hřejivý. Satén je téměř nemačkavý materiál, je perfektní na léto, protože chladí. Při údržbě je potřeba dodržovat návod a prát jej naruby. Jedině tak vydrží skutečně dlouho krásné a bez žmolků.

Polybavlna – jde o tkaninu s s 35 % podílem bavlny a 65 % podílem polyesteru. Oproti bavlněnému povlečení je lehčí a mnohem prodyšnější.  Tento typ povlečení velmi rychle schne a nemusí se žehlit. Jeho další výhodou je nízká cena.

Nakonec jsem si vybrala povlečení z bavlny a saténu. Řídila jsem se podle recenzí zákazníků, ale i podle barvy interiéru a podle svého vkusu.  Nechci povlečení, které se mi rozpadne hned poté, co jej poprvé vyperu. Rovněž musí být povlečení stálo barevné a těchto zásad se držím při každém nákupu.

Prostěradla

Pohodlný spánek se neobejde bez matrace s prostěradlem. Právě levné a kvalitní prostěradla nakupuji hrozně ráda. Pro mne je důležité, aby bylo příjemné na dotek, rovněž je na trhu celá řada materiálů.

Plátěné prostěradlo – je vhodné pro lidi, kteří mají rádi klasiku, já ale dávám přednost jiným materiálům. Toto prostěradlo se vyrábí ze 100% bavlny a v mnoha barvách. Bavlna je šetrná k pokožce, zároveň je velmi měkká a pružná.

Froté prostěradlo – je mé nejoblíbenější. Vyrábí se také ze 100 % bavlny a jedná se o tzv. smyčkovou tkaninu, tedy trojrozměrnou textilii, kdy její třetí rozměr tvoří kličky z osnovních nití nad nebo pod plochou základní tkaniny. Díky tomu jsou froté prostěradla měkká a nadýchaná, příjemně hřejí. Jeho největší výhodou je to, že jej nemusím žehlit.

Jersey prostěradlo – je další můj favorit pro pohodlné spaní. Oproti froté prostěradlu není tak nadýchané, ale je stejně příjemné na dotek. Používám jej především v létě, protože tolik nehřeje. Rovněž se nemusí žehlit a vybrat si mohu z různých variant. Jak už jsem řekla, dávám přednost módním trendům a mám ráda, když vše v interiéru k sobě ladí a to platí i pro levná a kvalitní prostěradla. Díky gumičce dobře drží na matraci.

Prostěradlo z mikrovlákna – kdybych byla alergik nebo astmatik, vybrala bych si právě tento typ. Vyrábí se ze 100% polyesteru a v nabídce je má jen pár obchodů. Jde o velmi příjemný materiál, je hřejivé, savé a má skvělé termoregulační schopnosti.

Vybavit svou ložnici novým nábytkem i ložním prádlem není v dnešní době nijak složité. Na výběr je mnoho materiálů, barev i vzorů. Ráda se řídím svým pocitem, chci, aby se mi v mé ložnici dobře spalo, proto jsem vsadila na kvalitu.

Zanechat Odpověď

